vrijdag 5 april 2013

Ik wandel in Zijn tegenwoordigheid





Waar is God in het uur
van mijn wanhoop?
Ik zoek en ik zoek, zoekend naar een glip van Hem
maar ik vind mijzelf alleen.

Maar dan herinnering ik dat Hij zei:
"IK zal je nooit begeven"
"Ik zal je nooit verlaten"

Ik ga weer op zoek naar Hem

Hij is in alles dat mij omringd
Het ontstaan van de wereld
is het bewijs van zijn afdruk

Ik moet alleen zoeken vanuit mijn hart
dan zie ik de schoonheid van zijn tegenwoordigheid

Zijn stem
hoor ik in het ruizen van de zee

Zijn fluister
hoor ik in de zachte regen druppels

Zijn adem
hoor ik door de zachte wind
dat waait door mijn haar

Zoals de arend
zijn vleugels optilt als hij wil vliegen

Het licht van Zijn ogen glinstert
als de maan die schijnt boven de zee

En als de zon die onder gaat
bij zonsondergang

De kracht van Zijn armen
zie ik door de stormen van de zee

En als de uitgestrekt woestijn
zo ver

Majestueus
als de hoge bergtoppen

En als de grote mammoet bomen
zo hoog

Maar zijn lieflijkheid
ligt in zijn bewogenheid

Zoals twee duiven liefdevol
bij elkaar

Zijn glimlach
is gevormd in het hart van een moeder

En zoals in een liefdevole lach
van een kind dat speelt

Zijn lachen word gehoord
in het geluid van een waterfal

En in de herfst
wanneer de bladeren vallen

Hij was daar
vanaf het begin toe ik geboren werd

Ik had alleen een geopend hart nodig
om Zijn tegenwoordigheid te zien in deze wereld
zoals Hij in een glip zich openbaard

Gewoon heel simpel
om mij te vertellen
"Hij is altijd daar"

God is bewogen over mij
Als ik mij alleen voel
stuurd Hij mij herinneringen

De schoonheid van zijn schepping
De schoonheid wat er om mij heen is

"Hij is altijd daar"

"IK zal je nooit begeven"
"Ik zal je nooir verlaten"

Wat ik nodig heb is een pauze.
Even stil zijn

Wees stil mijn ziel
Wees stil mijn ziel

Ik kijk om mijn heen
Ik wandel in Zijn tegenwoordigheid

@Silvia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten